Aankomst Vijayawada

9 maart 2019 - Vijayawada, India

Lieve allemaal,

ten eerste wil ik iedereen ontzettend bedanken voor alle lieve berichtjes, afscheidsdinertjes, last-minute bezoekjes en als klapper op de vuurpijl de halve familie die me op stond te wachten op Schiphol!  Ik vind het echt ontzettend bijzonder en word er zelfs een beetje stil van..

Dus iedereen die me een steuntje in de rug heeft geboden ontzettend bedankt! ❤️

Er komen veel vragen via whatsapp binnen over hoe het hier nou is en omdat de wifi verbinding niet al te best is wil ik het hier even kort voor iedereen samenvatten.

De vluchten waren goed verlopen, de vlucht naar Delhi duurde alleen iets langer omdat we om Pakistan heen zijn gevlogen. Daarna waren we net op tijd om onze koffers in te checken voor de volgende vlucht, die nog eens twee uur duurde.

Het is echter wel vreemd dat zodra we in het vlieguig naar Vijayawada zaten, we de enige westerlingen waren. Daar sta je normaal niet zo bij stil maar als je de enige westerling bent gaan mensen je zien als een bijzonderheid en dat geeft je een heel apart gevoel.

We werden opgewacht door drie duitse vrijwilligers en werden naar het vrijwilligershuis gereden. Hier zullen we tijdens de weekenden verblijven en doordeweeks zitten we op de projecten verspreid.

De vrijwilligers hebben ons heel hartelijk ontvabgen en meteen het appartement  laten zien.  Daarna zijn we meteen naar een winkel geweest om punjabi’s te halen zodat je wat minder opvalt. Dat is een Indiaas kledingstuk wat veel wordt gedragen.

Mijn eerste indruk is dat het erg (lekker) warm is hier en een druk chaotisch hippie huis. Het is in ieder geval zeker erg wennen! Misschien gaan we morgen nog naar een indiase bruiloft waar we hopelijk de  father gaan ontmoeten. Maandag gaan we beginnen met de rondleiding over de projecten.

Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor het lezen!

Groetjes,

Caroline

1. Mariëtte H.:
    9 maart 2019
    Fijn dat alles zo goed verlopen is. Ja, het was een enorme verrassing op Schiphol om met zoveel man afscheid van jou te nemen. Top!
    Heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Liefs mama
  2. Lei en Astrid:
    10 maart 2019
    Het was inderdaad gezellig op Schiphol met de halve familie,maar zo hoort dat toch.😙Heel veel succes.Ik ben benieuwd naar je foto's in punjabi.😊Dikke knuffel van Lei en Asje
  3. Gemma:
    10 maart 2019
    Wat een opkomst op Schiphol, het was heel gezellig. Fijn dat de reis goed is verlopen. Ik ben benieuwd of je op de bruiloft bent geweest,hebben wij ook eens mee gemaakt in India,was een hele belevenis.De punjabi staat je prachtig!
    Succes verder,liefs Martin en Gemma